Followers

Tuesday, September 18, 2012

Alhamdulillah...setelah hampir lima tahun.....


Syukur padaMu Ya Allah...
Setelah hampir umurnya 5 tahun....

Pada bulan Ramadhan yg lalu...
Iman dah tak mahu makan bubur...
Dia dah nak makan nasi...
Nasi yg lembik sedikit...
Alhamdulillah Iman boleh menelannya dan 
tidak tersedak seperti dulu...

Selamat tinggal bubur dan nestum...
Sedikit lega sebab nestum sekotak hampir 9 ringgit harganya...
Sekotak pun hanya bertahan seminggu je...


Sungguh seronok tgk Iman makan...
Yg paling suka tgk dia makan nasi dgn sayur lemak...siap menambah...

Dia juga dah mula buat perangai anak2 tipikal...
semuanya nak buat sendiri...
Nak minum air sendiri...
Juga nak makan sendiri...

Kadangkala jatuh juga air mata melihat kesungguhannya...
Dengan serba limitasi...
Namun akhirnya dia berjaya...



Gaya pegang cawan tersendiri....


Faveret dia mee hoon sup...
habis semangkuk...


Tapi nak suap sendiri...
Kalau umi suap geleng kepala...

Namun semenjak kena demam cirit beret teruk minggu lepas...
Iman menolak nasi...
Jenuh berpaksa
Dia hanya mahu makan roti dan nestum...

huhu buntu.....

Malam tadi umi cuba bagi Iman makan nasi dengan nestum...
Selera sungguh dia makan...
nampaknya dia masih tak blh tinggalkan seleranya dgn nestum....

Apa-apa jelah nak...
Yg pnting kamu makan...

Syukur.....

3 comments:

shaliza said...

salam kak..
selera anak2 mmg macam tu kan..bila time dorang berselera makan mmg seronok, tapi bila kurang selera mmg payah..semuanya pun taknak...toksir bak kata najibah & syahmi:-)
harap iman kembali berselera...

bEe HoNeY said...

ya allah syukur ke hadrat Ilahi kak... seronok sgt dengar ank2 syurga ini semakin perkembang walapun sedit demi sedikit. tumapng gumbira..tabik spring pd akak dlm mgharungi idup seorang diri selain btemankan ank². semoga akak diberi kekutan yg sgt² kuat dlm mgharungi dugaan Allah SWT. I'allah amin

Mak Wardah said...

Alhamdulillah. Pelangi dah mula menyinari, insyaallah, iman akan terus jadi spt dan sama mcm anak2 normal yg lain.