Followers

Tuesday, March 27, 2012

MAAFKAN UMI KAK LONG....



 " Umi....boleh tak umi duduk dgn abi balik?? 
Kak Long nak duduk dgn umi dan abi.....macam dulu-dulu..."

Terpempan seketika umi dgn soalan yg tidak diduga itu...
Perlahan umi menarik nafas...
ada rasa sebak yg bertandang...

" Kak Long...umi dgn abi kan dah bercerai...
Kami tak boleh duduk sama...berdosa...
Lagi satu abi kan dah ada ibu...
Tak lama lagi Kak Long nak dapat adik baru...."

Jawab umi cuba memujuk Kak Long.....

 " ermmm...tak sama..."

Terkedu saya....

Maafkan umi Kak long...
maafkan umi.....

Mode : sendu dan sayu...

2 comments:

BalaDa RiNdU said...

kak nani.. anak ct yang sulung pun penah minta benda yang sama mcm anak kak nani.. masa tu perasaan ct begitu rasa bersalah.. menangis sepanjang malam.. berdosakah ct membuat mereka berasa tidak sempurna (mempunyai 1 family yang sempurna).. subhanallah sungguh hati kecil mereka belum mengerti erti kehidupan realiti yang sebenarnya.. takpe kak nani nanti dia akan paham jua.. semoga mereka tabah dan sabar melalui kehidupan yang penuh onak duri ini.. buat kak semoga ALLAH memberi kekuatan setimpal ujianNya.. amin

Lynn said...

Sedih sangat bila membaca en3 nie..sian kak long...tapi apakan daya akak...semoga satu hari nanti kak long,mira dan iman faham kenapa ditakdirkan keluarga mereka macam nie...lyn tau senang utk bercakap bahu akak yg memikul..tapi doa lynn moga satu hari nanti hikmah yg besar menanti disebaliknya..