Followers

Friday, August 5, 2011

BERSYUKUR DENGAN RAHMATNYA....


Dalam subuh Ramadhan ini....
Ada rasa sendu yg sukar saya tafsirkan...
Ada rasa sebak yang menggunung...
Bukan kerna sedih atau duka...
namun kerna rasa bersyukur yg tidak terhingga...
Syukur dgn rahmat Allah yg melimpah ruah 
buat saya sekeluarga....

Saya merenung lama foto-foto ini...
Hati didatangi rasa bagai tidak percaya...
Inilah anak yg saya lahirkan hampir 4 tahun lalu...
Anak ini yg dikhabarkan tidak mempunyai lapisan otak yang cukup...
Yang kepalanya tidak menyamai julat ukuran anak-anak normal...
Kepalanya yg sudah tertutup ubun-ubunnya ketika berusia 3 bulan...
Otaknya yg mengalami kekurangan tisu otak yang serius...
Dan anak inilah yang dikhabarkan berpenyakit
Cerebral Palsy Hemiplegia With Microchephaly and Pacchygyria
ditambah lagi dgn Bronchitis Asthma...

Anak ini yg sewaktu di dalam pantang menangis tidak berhenti...
Sawannya menyerang dgn dahsyat pada usia 5 bulan....
Menjaganya di awal-awal tahun kelahirannya...
memerlukan ketabahan dan kesabaran yg bukan sedikit....

Namun zaman susah dan sedih itu telah berlalu...
Inilah dia hari ini...
Sekali pandang dia tak ubah bak anak-anak normal...
Kadang-kadang saya terlupa anak ini OKU...
Ketelah dan karenahnya amat menghiburkan saya...
Sehari tanpanya bagaikan setahun lamanya...



Anak teruna saya ni sungguh rajin melipat kain...tgklah gaya dan aksinya...


sebok nak mengacau Aina Damia...anak saudara ke 12 saya...
cute kan....???


time saya memasak...dia juga nak memasak...mulutnya riuh sekali..
hehe Iman...kalah Chef Wan nanti...


Dialah permata hati saya...
Dialah kekuatan saya...
Dialah booster positif saya...

Sesungguhnya saya amat bersyukur dgn RahmatNya....
Allahuakbar.....

3 comments:

Min said...

Alhamdulillah... tumpang gembira untuk iman... selamat menyambut ramadhan nani dan anak2. moga terus kuat dan tabah mengharungi segala ujian di hadapan... :)

Azma said...

Syahdu rasa..
Alhamdulillah.. Iman nampak bagus sekali.. Bila nanie kata kdg2 terlupa dia OKU, saya pun selalu cam tu.. Biarla org memandang mereka sbg OKU, mereka tetap sgt istimewa di hati kita kan..

Mawar said...

kak nani,

baca entry ni jg mengingatkan sy masa susah pyh menjaga akram & adham masa kecik2 dulu, alhamdulillah skrg ni kita sama2 dpt merasakan perubahannya yg positif