Followers

Wednesday, January 26, 2011

Dunia Kecil Saya............

Di sebalik jeriji besi...
Dihalangi dinding cermin...
Seorang anak kecil leka memerhati....
Melihat dunia luar...Dengan serba limitasi....



Hanya Allah yang tahu...
Gelodak rasa anak kecil ini...
Melihat burung-burung terbang bebas...
Sedangkan dia hanya layak memerhati...
Merenung dengan sepenuh hati....



Tanpa sedar...
Seorang ibu yang leka memerhati keletah anak ini...
Bergenang air mata jernih...
Di kolam matanya....
Rasa sayu bertamu di laman hatinya...
Andainya anak ini sempurna...
Sudah pasti dia pandai membuka pintu...
Dan berlari ke luar...
Meneroka dunia yang lebih luas...



Namun...
Anak ini hanya mampu...
Menikmati dunia kecilnya di sini...
Menyulam impian yang entah bila
Kan menjadi realiti....



Namun dia tenang....
Dengan hanya berbaring di sini....
Santai bersama dunianya....



Berbagai posisi dan gaya...
Berbagai keletah dan aksi....



Sesekali tangan menggapai cermin...
Melambangkan keinginannya...
Mungkin untuk bebas berlari di luar sana....



Namun...
Yang umi pasti...
Dia redha dan kuat
Menerima takdir yang tertulis untuknya...
Dia bahagia menikmati Dunia Kecilnya....

Dan...Umi juga harus tabah dan kuat menerimanya....



Iman...
Walau apa pun keadaanmu...
Walau apapun kekuranganmu....
Kasih umi padamu tak pernah kurang.....

Umi sayannggg kamu....
Mmmmmuaaahhh....:))

11 comments:

Bicara hati ibu aisya said...

Salam kak...
meleleh airmata baca entry akk nih.saya faham perasaan akk.Harapan seorang ibu untuk melihat kegembiraan anaknya.Insyaallah kak.Imam juga mampu.Percayalah..Yakinlah..dan usaha tanpa henti pasti membuahkan hasil.Lambat atau cepat itu ketentuanNYA.Yang penting jangan putus asa!Saya doakan agar segalanya dipermudahkan buat akk dan iman.

Azma said...

Iman baguskan... Baik aje.. Umi jgn susah hati. Nnt Iman teman Umi selalu..

Melur Jelita said...

Salam Nani jelita,

Terimakasih kerana sentiasa berkongsi gambar anak - anak dengan kami. Menyuarakan apa yang ada di lubuk hati.

Allah sangat menyayangi Nani jelita sebab itulah diuji sebegini rupa. Kalau akak...tak tahu la...

Dila Si Mama Dzariff said...

urkkkghh...kak nani,

hari ni hari emosi sedunia. dah berapa round air mata ni duk nak mengalir aje...huhuhu!!

Min said...

he looks like he is really enjoying himself so much! tak pe nani, dia tetap belajar sesuatu, brain dia tengah berputar dgn ligat tu... he'll be fine...

nuyin2u said...

hmm yelah nani, meleleh air mata baca entri ni. tengok tak selami jiwa slot oasis fahilah kamsah, minggu lps, pasal anak istimewa, fadhilah kamsah ajar, amalkan 3 doa. 1. Ya Allah, aku redha dgn anak ini. 2. Berilah aku pahala atas redhaku ini.
3. Tingkatkan potensi anak ini ya Allah...marilah sama2 kita amalkannya..

Mawar said...

kak nani,

bykkan sabar, redha & doa ya,
dunia ini hanya sementara,
kehidupan d "sana" semuanya sempurna

Yasmin Nabilah.. said...

kak..sayunyer..!!! :(

insan kerdil said...

berbicara tentang hati...tentang perasaan....umpama bayangan mimpi yang tak sudah....

berbicara tentang ketentuan....meski ada ketika nya kata yang tidak bisa terluah....terzahir menjadi deraian air mata....namun masa yang berlalu pergi....tidak memungkinkan hati dan minda....begitu jauh terlena....

dalam kembara menuju ke alam abadi....hanya redha daripada Ilahi yang diimpikan....buat yang tersayang....daripada yang menyayangi...

perjuangan kehidupan ini adalah atas kepercayaan dan keyakinan kepada Allah S.W.T...Penentu...Pemilik...yang Maha Mengetahui...Maha Mengasihani...tidak akan pernah sesekali memungkiri janji....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam..

Tika said...

SAlam Kak Nani.

Berjurai tak terkata airmata ini tatkala membaca bicara buat iman..

Terkenang suatu ketika, melihat Aimy bermain dari jarak 1-2 meter.. Tiba-tiba terpandang kekurangan yang ada padanya yang mungkin hati saya tidak mengakuinya... Perasaan sayu, belas, kasih, sejuk menatap wajahnya riang ria dengan dunia kecilnya.. Hanya Allah Maha Mengetahui...

Jue-Isteri_Ibu said...

kak nani, sedihnya.. semoga kita dikurniakan kekuatan yer, kak..