Followers

Thursday, October 14, 2010

Maafkan umi....

seboleh mungkin...umi mahu bahagiakan kalian...

" Umi...nak makan ayam KFC...." ucap kak long kepadaku...

Umi menoleh...alahai sian anak umi...

" Umi...miya nak makan pizza..." ucap mira pula....

sekali lagi umi menoleh...

Melepaskan satu keluhan berat...

Sungguh umi tidak mampu...tanggungan umi melebihi pendapatan....

Umi perlu berjimat cermat terutama di waktu pertengahan bulan macam ni...

Umi perlu sediakan wang emergency untuk iman...

" Sabar ek sayang...nanti gaji umi beli..."....;((

Maafkan umi anak-anakku.....umi sedar kalian terasa tempiasnya perpisahan ini...

Makanan kegemaran itu selalu abimu yg belikan...Jadi kalian dan terbiasa...

Dapat apabila kalian meminta....

" umi...kita dah miskin ek???..." soalan kak long kepadaku...

Terdiam seketika...sungguh umi tak mampu berikan kemewahan yg pernah kalian kecapi dulu....

Dalam hati ada hujan....


15 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

Aduhai kak..bila baca ayat kak long..hati ini hiba..menitis air mata bila terbayang wajah akak.. :(

Moga akak terus diberi kekuatan... Amin..

Anonymous said...

ujian datang....dan ujian pergi...berputar mengikut ketentuan-Nya...

perginya ujian meninggalkan sesuatu...sesuatu yang diharapkan merapatkan hamba kepada Pencipta...

setiap hamba punya cerita...punya juga kekuatan yang hanya Dia yang lebih Mengetahui...

masa datang masa juga akan pergi...sabar dan redha memungkinkan hati lebih tenang....Dia Maha Mengetahui...Maha Mengasihani...Maha Menyayangi...

titik temu hati dan fikiran hanya pada Dia...Dia yang mendatangkan ujian...Dia juga menjanjikan ganjaran...dan janji Allah itu pasti...

ketentuan Allah adalah Rahsia Allah...

Wallahu'alam...

mrs_zura said...

alahai kak..bdk2 tak mengerti ape2..hrp2 lama2 mereka paham jua situasi umi mereka...kuatkan semangat ye kak

Rizziela said...

Sedihnya kak. Kak Long dah pandai bercakap..tentu ajer dia dah boleh terfikir semua tu kan?

Tak per kak, insyallah...rezeki pasti ada untuk anak2 akak..akan perlu banyakkan bersar..Insyallah

Azma said...

Sedih rasa hati kak..saya pun jadi dalam hati ada hujan sudahnya... Kuatkan semangat akak ye!

JMY said...

bkn setakat dlm hati ada hujan, serius hujan sudahnya mata ini utk sekian kalinya melewati blog akak ini. klu tak keberatan, emelkan no akaun akk kat saya ye. teringin benar nak bg iman duit raya..

Kerikil Kehidupan said...

ina, anynumous,zura, ziela and azma : thanks a lot...akak hargai kata-kata kalian...

JMY : tak pela JMY..segan pulak akak...

melur said...

Menitik air mata...

JMY said...

kak, cek emel ye

Mayyonnizz said...

sedih plak ayu baca.. ujian mcm2 kak :((

fatonahHairil said...

sabar yer kak.....

mamasoffy said...

Salam..sabar kak..selalunya kita tewas kerana anak2 kan..merekalah pengarang jantung...sedihnya bila baca entry yg ni...

shaliza said...

Salam kak,
anak sekecil kak long mmg petah bercakap...kadang diluar kotak fikiran kita.

Harap akak terus tabah,insyaAllah ada jalan keluarnya tu....

ieda said...

sabarlah...anak2 kalau biasa susah semasa kecilnya insyaAllah bila besar mereka lebih tabah & akan pasti lebih menghargai apa yg mereka ada.

iCaLoVeZiE said...

sedihnya baca cerita akak. semoga akak tabah ye..