Followers

Saturday, August 28, 2010

Debaran Syawal

kenangan 1 Syawal tahun lepas.....



Syawal  2 minggu lagi...Tetapi hati umi telah lama dipagut sayu...

Aduh...senang benar air mata ini bergenang di kelopak mata sejak akhir-akhir ini...

Sesungguhnya umi tak dapat membayangkan sayunya perasaan untuk berpisah dgn anak-anak umi pada 1 Syawal nanti...

Umi tidak tau...Mampukah umi kuat tatkala mendengar sayupnya takbir Hari Raya...tanpa permata-permata hati Umi....

Ya Allah kau berilah aku kekuatan....

8 comments:

mrs_zura said...

hmm..anak2 raya belah sana ye kak nani?sabar ye..mesti sayu n nangis kak nani nnt...semoga kak nani terus kuat menghadapi hari2 yang mendatang...

Kerikil Kehidupan said...

ye zura...tula..mood nak raya pun tak der...baru belikan baju untuk anak-anak jer....doakan kak nani kuat melaluinya...apalah makna lebaran tanpa anak2 di sisi....

shaliza said...

Salam Kak,
Takpelah kak.....sekejap je...
cantik hijau tu...tahun ni warna apa?

Yasmin Nabilah.. said...

yeke kak..aduhai..sabar yek kak..anak2 sampai raya bila kat sana?

iCaLoVeZiE said...

Semoga terus tabah ye.. Sedihnya.. Tapi demi anak-anak, ibu mesti kuat kan?

Kerikil Kehidupan said...

Shaliza: Hmm..yg skjap tulah rasa macam setahun..thanks...Akak tahun ni tak de tema...anak2 tema hijau..ikut tema belah sana...

ina :Thanks ina..masih dalam perbincangan...

ica : Thanks...

Pnut said...

Salam..
Saya yang membaca catatan ni pun rasa sayu je, dan memahami perasaan itu... bertenang dan bersabarlah.. saya pasti, sekuat mana pun hati kita, tapi kalau tiada anak-anak penguat jiwa, memang luntur juga jiwa... moga kuat ye..

Kerikil Kehidupan said...

kak pnut : He..he...seronoknya akak tggl jejak kat post saya...saya suka jalan2 blog akak...byk pengetahuan...thanks atas advice akak....