Followers

Tuesday, July 21, 2009

BERKONGSI RASA


I`m sending u a special child to cherish in my name,
For u to love with all ur heart n teach her juz the same,


For he is not like other babies, nor will ever be,
But u can love her just the same n take care her 4 Me,


He may not hear. see or run or learn as other do,
but he'll be yours and he will take her guidance all from u,


The road is hard, he'll break ur heart,
You'll cry a million tears


But I promise when he smiles at you,
the pain will dissapear,


I know you'll cry "why he, why us" but I needed the teachers true,
And that is why we care and trust i've selected you,


so please don't turn ur back on her, although he may be slow,
if you'll accept her as he is, together u will grow,


she needs to learn the skills of life,
for that i've chosen u,
and with ur love to guide her
i'll know u see her through


don't try to see the future, i promise that to none,
just live each other all it's worth
and enjoy my special one



Hanya kepada yang mengerti....Hanya kepada yg sudi...Berkongsi rahsia hati...Kadang-kadang seribu rasa itu tak dapat diluah dengan kata-kata...Apa-apa yg berlaku ditelan jua...Pada hati berbisik...Damailah hati....Redhalah hati...Hidup ini bukan sekadar untuk dilalui...tetapi juga dinikmati dan dihayati....Moga ada hikmah yg tersembunyi....Percaturan dari Ilahi....

Buat ina dan qaseh...terima kasih kerna sudi berkongsi...Poem ini betul2 menyentuh hati ibu ini....



7 comments:

suealeen said...

tu sebab saya suka dengan poem, kak nanie... ringkas tapi padat. dalam masa yang sama sangat² inspiring. tulis panjang pun tak best kan...

Kerikil Kehidupan said...

betul...ianya amat memberi penuh inspirasi..sarat dgn seribu erti...
Akak pun suka...tapi sajak melayu..bi kurang mahir...

qaseh said...

bestkannn....sgt2 terkesannn dihati, cik sue pun suka poem yerrr.. baru kite tauuu... nti kite cri lagi yg best2 in english n malay...bleh bg kat cik nanie plak...

Kerikil Kehidupan said...

Thanks...akak suka la tgk muka qaseh ni...sweet...

Noina said...

tu ah..mmg terkesan betul. hanya kita yang lalui kak,dapat rasai semuanya..

~Puteri-Nuur~ said...

Put pun ada terima poem ini, sangat terkesan di hati. Kak Nani, we are the choosen ones. Anak-anak kita inilah yang akan membimbing kita ke pintu jannah, insya Allah.

p/s: rumah dah hampir lesai nak kemas. mai la jalan-jalan ke teratak hamba yang hina ini ;)

mirah said...

mirah juga terkesan dgn poem tu. Bukan takat kalian yg diuji anak sebegitu.

Hidup ini hanya sementara tpi sukar sungguh nak sentiasa ingatkan yg ia hanya sementara. Huh.