Followers

Monday, May 11, 2009

ALAHAI MIRA..



Hari ni aku stress btl dgn mira..tak boleh ditegur skt..mulalah mengamuk...berbagai2 aksi yg dibuatnya mencabar kesabaran aku..bermula dgn berebut basikal dgn kak long waktu petang...dia tak mahu naik basikal keciknya..nak naik basikal yg besar, padahal nak pijak pedal kaki pun tak sampai...ditegur dia meraung...

Aksi malam, aku tgh sebok menyiapkan menu kegemaran mereka..mee kuah..mira memanjat laci almari tv dan berdiri di dalamnya...hasilnya badannya betul2 di hadapan tv, terjeritlah kak long yg nak tgk tv tak nampak...bila ditegur dia buat tak tau je..bila dimarah, apalagi meraungla...

Dan yg terakhir...waktu makan, dia berebut makanan dgn kak long...nak yg banyak..tapi dia tak makan..dia masukkan mee tu dalam botol dan dia bermain dgn sudu..suku je mee tu yg masuk ke mulut..nak disuap dia memang tak mau..semua nak buat sendiri...last sekali dia telangkupkan mee tu ke lantai, masa aku sebok bagi iman makan..menyirap betul darah...masa tu abi dia baru balik, kena marah..apalagi meraungla...

Itulah mira...memerlukan kesabaran yg tinggi untuk mengurusnya..kena tegas dalam berlembut...tapi orgnya baik dan cukup caring...

Cepatlah besar nak..moga jadi anak yang solehah dan membahagiakan abi dan ummi...

2 comments:

izuqila said...

Hahaha...apela ko ni mira..jumpe nnt, ayahandak gigit tinge sampai tuuutt....(sensored,18SG)

sEgAlaNya kU tEriMa said...

mira kan memang begituuuu...
keng kadang wat mak teh geraaaammmmm..
ngeeeeee