Followers

Friday, May 8, 2009

3 KALI SELAMAT


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



He..he..apa yg selamat ek? Bln ni ada 3 sambutan..dan 3 sambutan tu ada kena mengena dgn aku..

Pertama : 1 May...Hari Pekerja

Yup..aku juga seorang pekerja..moga aku terus mampu menjadi pekerja yg cemerlang buat sekolahku..he..he..GB..nak mintak tkr sek leh tak?

Kedua : 10 May..Hari Ibu

Akula tu..ibu kepada 3 anak..pening kepala?..ye..memang pening..anak2 tgh nak membesar..macam2 karenah..kdg2 tak sangka, aku ni ibu yg beranak 3..cepatnya masa berlalu..rasa baru je smalam aku bergelar kanak-kanak, student, isteri dan kini aku ibu..

Teringat masa ambik kak long smlam di tadika..nampaknya je aku terus dia hulurkan kad..kak long sayaaanng umi..teacher suruh nyanyi..

Oh..ayah..oh..ibu..
Dengarlah rintihan..dan luahan anakmu...

Op..k.long lupalah..nanti tanya teacher balik e..

Okla kak long kita sambung nyanyi tahun dpan...

16 Mei : Hari Guru

Inilah hari yg semua guru tggu tiap2 tahun..sambutan kat sek memang happening..masa nilah nak dgr kawan-kawan tunjuk bakat..tapi bagi aku hari ni ckp bermakna..kerna aku amat bersyukur..kalau tak de guru-guru aku yg dahulu..tak delah aku yg mampu berdiri segak sebagai guru hari ini... matlamat aku..anak muridku terus maju..dan mampu memilih apa yg terbaik dlm hidup mereka...aminnn...

Kepada semua pekerja, kepada semua ibu..dan kepada semua guru..aku ucapkan moga selamat semuanya....

No comments: